Mack 2

Hoe kun je nu als klein mannetje schijt hebben aan de rest van de wereld? Het zou niet nodig moeten zijn. De beste stuurlui zijn veelal gefrustreerden en staan altijd aan de kant. In een wereld van jaloezie en misgunnen rijdt Mack de sterren van de hemel. ‘Er boven staan’. Ja, zo zou je het aan moeten pakken maar we zijn allemaal mensen met gevoel. Om te presteren moet je goed in je vel zitten. Ook in het koppie moet het kloppen en dat werd de laatste tijd een steeds grotere opgave. De strijd in de baan is al zwaar genoeg tenslotte. Onlangs stapte hij volledig over op de Honda viertakt van Heli Motors. Heli gaf Mack de beschikkig over het rode kanon om de 150 EK cup mee te kunnen rijden. De enige en juiste reden was dat Mack zich helemaal thuis voelt op de Honda. De druk is voor zijn gevoel gezakt waardoor de prestaties stijgen. Groeien kun je alleen maar als alles klopt en dat doet het nu. Mack gaat dit seizoen het EK afwerken en ook rijdt hij het NK mee buiten mededinging. ‘Het gaat me niet om een beker of een kampioenschap’, zegt hij wijs. ‘Ik wil vooruit. Groeien en beter worden’. De Honda en Mack zijn één en zo hoort het. Commentaar was en is er genoeg. Teveel zelfs. Helaas voor diegenen die het allemaal zo goed weten. Beter soms nog als de familie zelf. Helaas heeft Mack dus wel schijt aan de rest van de wereld. Mack is dan misschien klein, maar groot genoeg om de juiste richting te kunnen kiezen. De keus maakte hij zelf. Helemaal alleen. Op een dwaze groep omstanders na is iedereen gelukkig. Vooral Mack zelf. Niks te verliezen, alleen maar te winnen.
Wat goed is komt wel…

Mack 1