Het is was de laatste dagen druk in de werkplaats. Geen stress, maar er moest nog veel gebeuren. Het is allemaal weer een beetje nieuw. Toen Nicky van Wordragen besloot weer het GP toneel te gaan betreden leek het allemaal nog ver weg. Afgelopen woensdag 15 feb. hebben ze haar kanon al opgehaald voor de eerste dames GP in Indonesië. Er mag niets aan het toeval overgelaten worden. 100% is eigenlijk niet eens genoeg. De laatste loodjes wegen nog een beetje. Kleren, helm brillen en laarzen worden in de koffer meegenomen zodat de ruimte in de, door Technisch Isolatiebedrijf Nijmegen gemaakte krat, optimaal benut kon worden. 

Progressie

Om goed voorbereid te zijn heeft ze de laatste weken veel meters gemaakt waaronder een twee weken durende stage in Spanje. Haar vriend Ralph Hubers stond haar bij. Wat is er mooier dit met je maatje, partner en vader van je kindje te kunnen delen. Gedeelde passie is dubbele passie. Het feit dat ze daar de kans kreeg een dag met Ricky Carmichael en Sebastián Tortelli te trainen is eigenlijk bijzaak, maar wel weer een geweldige ervaring. Ik verbaasde me een beetje over bepaalde tips die ik nog kreeg. Er zaten zelfs dingen bij die ik in mijn hele cross carrière nog nooit had gehoord,’ aldus een opgetogen Nicky. Met het zelfvertrouwen zit het wel goed. Het rijden ging lekker waardoor ik toch weer progressie heb gemaakt. 

Vering is altijd een lastig ding

Het totale gevoel is meer dan goed, dus belooft wat voor het nieuwe seizoen. Nicky lijkt herboren. Nooit eerder in haar carrière voelde ze zich zo goed en zeker van zichzelf. Er is een balans voelbaar binnen het team. ‘Alleen maar mensen om me heen die bij me passen’. Het is zo geweldig dat er zoveel mensen in geloven. Achter de schermen wordt er net zo hard aan de doelstellingen gewerkt als ik in mijn sportkleren en op de motor. Erg blij is Nicky ook met de samenwerking van Promax Racing Suspension. Vering is altijd een lastig ding. Het is erg belangrijk vertrouwen te hebben in de persoon die jou vering klaar maakt. Als dat gevoel er niet is, kan het van goud zijn, maar nog steeds niet veren zoals jij het liefst zou willen. Samen met Ralph en Mark Essens hebben we veel verschillende set ups geprobeerd. Ik merk nu erg goed dat het steeds vertrouwder en veiliger voelt op de motor. Naast de vering is er ook hard gewerkt aan de samenstelling van de motor. Samen met de kundige John Vollenberg zijn we tot een mooie balans gekomen van kracht en souplesse.  

Nine Six Four

Ook is Nicky erg gelukkig met de samenwerking tussen Ralph en Maikel van Kastel. Vrijwel elke week komt hij helpen om het materiaal klaar te maken. Voor en na de trainingen. Ook zal hij ons vergezellen op alle WMX wedstrijden. Team 964 (Nine Six Four) is geboren. 

 [logo-carousel id=banners-2]

Het mag duidelijk zijn dat er hard gewerkt wordt in het kamp van van Wordragen. Ieder zijn eigen taak. Klaas Hoogland staat paraat en rijdt heel Nederland rond zodat Nicky ook op woensdag met de motor kan trainen. Nick van Gemert (van Gymert Sports) pusht Nicky wekelijks om haar fysiek gezien het maximale te laten bereiken. Natuurlijk is het afwachten, maar de lat is hoog weggelegd door Team 964. Het seizoen is lang en met 57 dames op de vooraanmeldingslijst kan het natuurlijk alle kanten op. ‘Hard work pays off’, is het motto voor 2017. Aan de inzet en toewijding zal het niet liggen… 

Nicky dankt iedereen voor het vertrouwen in het behalen van haar missie. In het bijzonder dankt ze ook nog Cees van Leeuwen van Autogarage van Leeuwen in Bleiswijk. Trouw en loyaal.  

Wil je op de hoogte blijven van Nicky en Team 964? Dit kan via FB en Instagram. 

FB: Team Nine Six Four 

Instagram: nickyvwordragen